tisdag 23 augusti 2016

Då skall den gamla hunden lära sig att sitta.. 

Godafton kära läsare.
Med detta så inleds en blogg för studier jag skall ta under hösten på UIT i Tromsö. Dessa studier inkluderar att skriva blogginlägg, något som jag har en väldigt liten erfarenhet med, därav dagens överskrift. 

Även om jag har skrivit mycket få bloggar tidigare så är jag desto bättre på att snacka aldeles för mycket. Så jag har goda förhoppningar att det skall kunna bli något vettigt utav att så småningom. Även om denna post kanske inte kommer att bli en av dem. 

Under kvällen har jag sett igenom en del av mina studiekamraters första bloggar i förhoppning av att lista ut vad det är tänkt att vi skall göra. Detta eftersom jag inte har möjlighet att gå på lektionerna utan måste göra mina studier i ensamhet på min kammare (eller köket som det också kallas). 

Alla kamraterna har i sina bloggar gjort listor, och det är ju trevligt, jag tycker om listor. Så då tar jag och gör detsamma. Min lista skalll inkludera ting som jag tycker om att läsa. Det är trots allt en kurs som inkluderar ordet bibliotek i titeln. Så om ni är beredda så kommer den här:

  • Science fiction (målet är att åtminstone ha läst alla Hugo och Nebula vinnare så småningom). 
  • Fantasy (önskar att mer god fantasy kunde skrivas som inte utspelar sig i en magisk medeltid med copy/paste raser ifrån Tolkien). 
  • RPG böcker (detta är Roll Playing Game böcker för er n00bs. En kamrat fick in mig i det träsket igen förra hösten. Han bör nu vara skyldig mig ett par tusen kroner vid det här laget). 
  • Populära vetenskapsböcker (läser det mesta men astronomi, biologi, historia och allhanda vetenskapshistoria är det som det blir mest av. Och med populära menar jag för en allmän intresserad publik). 
Det för bli allt för denna gång. Vi hörs säkert snart igen. 

Öfver och ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar