onsdag 24 augusti 2016

Gör om gör rätt...

Efter att ha sett en del på vad mina kamrater gjort så skall jag denna gång skriva mindre men göra det mer riktigt.
I kodform
Tycks dock som om blogger rättar en del av min html utan att jag gör något. Kanske lika bra det.
Skall även ta tillfället i akt att rekomendera HTML Tutorial då de faktiskt gjort att jag nästan förstår vad jag gör.
Nästa steg blir att list ut vad < br /> är för något och varför blogger anser att jag skall ha den istället för < p > klamern. Men det kanske får bli morgondagens problem. En hel del annat som måste göras idag också. Sa mannen som skrek för sig själv i ett tomt rum.
Genom att se på vad jag faktiskt skrivit utan kod så vet jag nu att < br /> är hur man byter rad i texten.
Där ser man på.

Tror att detta kan utvecklas till en rätt idiotisk blogg om det skall fortsätta så här.
Åtminstone så skriver jag inte om cupcakes...
Hej hopp

3 kommentarer:

  1. Grunnen til at du får opp br (break), er fordi du bruker WYSIWYG-redigereren i stedet for HTML-redigereren. Oppe til venstre har du to knapper for å velge skrivemodus. Når du skifter til HTML slipper du at Blogger tuller med koden din.

    Det er forskjell på br og p. Førstnevnte lager linjeskift, men ikke nytt avsnitt; sistnevnte starter et nytt avsnitt (p for paragraph). Jeg skal ta opp forskjellen på neste forelesning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Skall se om jag kan få till det næsta gång jag skall in och skriva. Jag har två ungar och jobb så jag kan tyværr inte komma på førelæsningarna, så førsøker och lista ut vad jag gør genom internet, det du bloggar och try/fail. O fick just reda på att jag har en kamrat som jobbar med HTML och CSS så jag gissar på att han kommer att få en del fråor också så småningom. Men om du kan svara på en del av mina frågor hær så hade det ju varit fantastiskt.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera